Dergelijke scherven werden zeker ook gebruikt voor het schrappen van de huiden van gevangen prooi dieren. Door het schrappen (als het maar lang genoeg werd gedaan) werd de huid dunner en soepel. De huis kon dan als kleding worden verwerkt en gedragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
In feite zou je moeten vragen:Waarom werden in de prehistorie "klingen" gebruikt. Toen de klingen werden gebruikt was het nog het toenmalige "heden". Wellicht dat de klingen toen al van respectabele leeftijd waren en iets van prehistorie met zich droegen. Maar niemand zal gezegd hebben he ik heb een prehistorische kling gevonden? Zo maar mijn gedachten overigens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kling is een langwerpig stuk vuursteen. Het werd in de prehistorie gebruikt om werktuigen te maken: krabbers, messen en pijlpunten.
Amadea