hoe zijn de hunebedden gevonden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb ze gevonden torn ik door het donker over de velden liep plots liep ik tegen een bult stenen aan ,bleek het een hunnebed te zijn

Antwoorden (1)

Bij opgravingen of nog meer door het gebruik van reliëfkaarten:
Reliëfkaart met de locaties van de 53 nog bestaande Nederlandse hunebedden (G5 staat niet op deze kaart). De hoogtes zijn hier een factor 20 overdreven om het reliëf goed tot uitdrukking te brengen. Te zien is dat de meeste hunebedden in de hogere delen van het landschap liggen (de Hondsrug, een stuwwallencomplex)
fremar