hoe maak je een catalogus voor een tentoonstelling?

Voor school moet ik een tentoonstelling maken, daarbij een catalogus. Maar hoe zien die informatie museumboekjes er eigenlijk uit? Op welke manier kun je deze het mooiste maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hebben ze op die school geen voorbeeld exemplaar liggen? Om je een idee te geven? Of ken je niet iemand die nog wel eens een museum bezoekt en die zo"n ding in de kast heeft staan?

Antwoorden (1)

Ga naar de bibliotheek en kijk onder schilderkunst. In de catalogus kun je dergelijke uitgaves vinden door bijvoorbeeld te zoeken met de woorden: Uitg. ter gelegenheid van de gelijknamige tentoonstelling ...
Mogelijke nummer 735.8 of 736.6, 736.7, ...
Meestal staat er eerst een inleidend verhaal over de kunstenaar of over de objecten in zo'n catalogus, daarna volgen foto's van de ten toongestelde werken met een korte omschrijving.