Wat was nou eigenlijk ; The summer of love?

ik kom er niet uit ..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe bedoel je? De rubriek Overig maakt niks duidelijk, en er staan geen trefwoorden bij de vraag. Graag uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Monterey pop festival.Een plaatsje onder San Francisco . veel nieuwe artiesten (voor toen nieuw ) Jimmy Hendrix , Jannis Joplin , mama's en de papa's enz . Maar het belangrijkste was love , is al you need . Iedereen deed lief , en alles kon , blanke en zwarte musici traden op de zelfde podia op van dat festival . Ook in dat jaar veel jeugd protesten tegen de oorlog in Vietnam . Misschien bereikte toen de hippie cultuur daar z'n hoogte punt . En na de moord op Sharon Tate z'n onschuld . Ja er gebeurde daar veel in de jeugd cultuur in die tijd . Ik woonde daar zelf na 70 dus heb daar nog wel wat van meegekregen .

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia was de "Summer of Love" één van de hoogtepunten van de hippiecultuur in de jaren '60 van de vorige eeuw. Het vond plaats in 1967 in Haight-Ashbury, een buurt in San Francisco. Deze wijk was al een poosje het middelpunt van jongeren die zich afzetten tegen de gevestigde orde, wilden experimenteren met drugs, en zich steeds meer verzetten tegen de oorlog in Vietnam.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

The summer of love was de periode tussen het Woodstock Festival en het Altamont Free Concert en duurde ruwweg vier maanden.
Daar waar Woodstock in het teken stond van love and peace, wordt Altamont overschaduwd door de moord op Meredith Hunter door ordebewakers van de Hell's Angels.

Zie ook de documentaire 'Gimme Shelter'. Een echte must wanneer je meer over die periode wilt weten.