Welke soorten recreatie waren er tijdens de eerste wereld oorlog?

Ik heb informatie over de eerste Wereld Oorlog nodig.
Je vind heel veel informatie over de oorlog, maar niet over de dingen die de mensen deden die niet mee vochten. Met welke activiteiten hielden zij hun bezig? Wat deden ze in hun vrije tijd? Wat deden de soldaten in hun vrije tijd?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je Nederland?
Of andere landen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel zo wat alle landen die meevochten. Het is niet echt een duidelijke opdracht dat we gekregen hebben van onze leerkracht, maar ik zoek voornamelijk de dingen die ze deden als ze niet aan het vechten waren, wat de burgers (die niet meevochten) deden als ze niet aan het werken waren, wat de kinderen deden,...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De voornaamste informatie zou eigenlijk over België moeten gaan, Ik weet dat Nederland niet meevocht.

Antwoorden (2)

Recreatie?
Je hebt zeker nog niks opgezocht?
Je weet toch hopelijk wel dat Nederland niet mee deed aan de Eerste Wereldoorlog?
Dus dat in Nederland niemand mee vocht?

Nederland deed niet mee in deze oorlog:
De Nederlandse regering vond dat Nederland neutraal moest blijven bij een oorlog in Europa. Neutraal zijn betekent dat je geen partij kiest en dus ook niet mee vecht. Het Nederlandse leger was wel opgeroepen en stond klaar om Nederland te verdedigen als dat nodig zou zijn.

Er was bijna geen voedsel meer:
Ook de rest van het land merkte maar al te goed dat het om ons heen oorlog was. Grote aantallen Belgische vluchtelingen moesten in tentenkampen worden opgevangen. De werkloosheid groeide, want handelen met het buitenland was moeilijk geworden. Bovendien werden veel schepen die goederen vervoerden met torpedo’s tot zinken gebracht.
Er was weinig voedsel en wat er was, ging ‘op de bon’. Dat betekent dat de regering bepaalde hoeveel ieder gezin kreeg. In 1917 en 1918 was de honger zo erg dat huisvrouwen de voedselvoorraden in Amsterdam en Rotterdam plunderden.

http://entoen.nu/eerstewereldoorlog/po

In die tijd was er nauwelijks sprake van recreatie.
Er moest gewoon gewerkt worden. Een werkweek van 50 uur was heel normaal."
En verder moest alles op de fiets.
En buiten de steden moest je je eigen groenten verbouwen, als was
het maar uit armoe.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog maar een link.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/75740-ontstaan-van-recreatie-1900-tot-heden.html

Soldaten deden toen in hun zeer schaarse vrije tijd aan
kaartspelletjes en radio luisteren (als die er al was).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Engelsen hielden wel van verkleedpartijen en cabaretachtige dansshows met muziek. Er is een serie blackadders die in WW1 speelt. Daar wordt dat soort dingen veel gedaan. Verder houden soldaten van kaarten, liedjes zingen en drinken. De eerste wereldoorlog was overigens wel zo gruwelijk voor de soldaten dat de recreatie er wel bij ingeschoten zal zijn. Het echte shell shock syndroom is daar voor het eerst beschreven en het is erg bizar om deze teruggekeerde soldaten te zien. Niet echt te vergelijken met mensen die nu met PTSS terugkomen. (tweede link)
http://www.youtube.com/watch?v=LCDkoD3CkqQ

http://www.youtube.com/watch?v=cc7ehb8agWY

Ook nog een voetbalwedstrijd gevonden tussen Engelsen en Duitsers. Dat was nog wel in een vroege fase van de oorlog.

http://world.time.com/2013/02/13/world-war-i-centenary-to-be-marked-by-recreation-of-christmas-day-soccer-match/

Op zich is het wel een goede vraag, het lijkt erop dat het shell shock syndroom niet door de continue explosies komt, maar meer door de deprimerende omgeving, waarin continu doden vielen. Een goed humeur van de soldaten in een oorlog is erg belangrijk.