Is Maria Magdalena begraven onder La Pyramide Inversée?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Interessanter dan de vraag op zich is hoe de vraagstelling tot stand is gekomen.
Er zijn geen gegevens bekend van de rustplaats van Maria Magdalena. Dus waarom zou ze niet in het Kremlin liggen of in een van de Kubuswoningen in Rotterdam?.
De reden waarom Joden uit Israel vertrokken is te vinden in de diaspora. Zij zijn uit hun land verdreven en uitgezwermd over de gehele aardbol.

Antwoorden (1)

Niemand weet nog waar Maria Magdalena begraven werd. Er zijn veel legendes die vertellen dat ze naar Frankrijk is gegaan, maar waarom zou iemand 2000 jaar geleden vanuit Israël naar Frankrijk zijn gegaan. En de kans daarbij nog dat ze in het huidige Parijs begraven is, is nog kleiner
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
Op zich zou ze natuurlijk niet zelf naar Frankrijk gegaan hoeven zijn.
Het gebeurt op zich wel vaker dat lichamen (of wat er nog van over is) van grote figuren of heiligen jaren of zelfs eeuwen na hun dood alsnog verplaatst en herbegraven worden. Maar ik denk ook dat het erg onwaarschijnlijk is dat ze daar zou liggen. Het idee lijkt me vooral het product van bepaalde populaire fictie-boeken. Ik denk ook dat als 'men' vermoedde dat dat wel eens waar zou kunnen zijn, dat er dan wel archeologische onderzoekingen gedaan zouden worden, zo spectaculair zou een dergelijke vondst wel zijn.