Dat was in 1517, toen werd de eerste gouden Carolusgulden geslagen.
Amadea
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Klopt dit wel? Ik kom op heel veel sites 1252 tegen.
Amadea
10 jaar geleden
Die munt uit het jaar 1252 werd in Florence, Italië dus, geslagen. De eerste munt die in Nederland gemaakt werd is de munt uit mijn antwoord.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Alleen, is dat niet de vraag, wanneer de eerste munt in Nederland werd geslagen, en de vraag is ook niet of dat de gulden moest zijn. In jouw artikel staat dat er voordien met ponden betaald werd.
Amadea
10 jaar geleden
Lees de vraag nog eens, HrVoldemort: Wanneer sloeg Nederland zijn eerste munt?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb de vraag gelezen, dan nog, een munt die niet in Nederland is geslagen, maar wel in Nederland word gebruikt kan nog steeds een Nederlandse munt zijn. (En dan heb ik het niet over de Euro)