Waarom hadden piraten een code?

In de 17e eeuw hadden de piraten een code, soort van regels die ze moesten naleven op hun schip. Nou vraag ik me af waarom ze dat hadden, het zijn toch immers piraten? Zie link: http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_code

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er is geen ENKELE samenleving mogelijk zonder regels, en dat geldt ook voor piraten, gangsters, enzovoort. Zeker aan boord van een schip, waar je op elkaar gepakt zit, en waar je allemaal van elkaar afhankelijk bent, is een heel strikte gedragscode onontbeerlijk. Muiterij werd bijvoorbeeld meestal met de dood of met verbanning (achterlating) bestraft.
Zonder dat je het misschien direct merkt, geldt dat voor ons allemaal. We hebben niet alleen een gedragscode in de (grond)wet, maar we hebben ook te maken met allerlei gedragscodes in elke (mini)omgeving waar we in komen: op school, in de klas, op de sportclub, thuis, in de bibliotheek, in je vriendenclub... En die regels zullen per omgeving verschillen. Het is voor ons zo natuurlijk om ons daaraan aan te passen, dat we er zelden of nooit bij stilstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf aan boord van een piratenschip moest een bepaalde orde en regel gelden anders zou het schip nergens heen gaan en was er alleen maar oorlog aan boord. Piraten moesten wel afspraken maken of orde en regel hierdoor konden ze juist goed opereren en schepen en plaatsen aanvallen en leeg roven en plunderen.