Hoeveel vliegtuigen hebben Nederlandse F-16's neergehaald?

In 1999 schoot de Nederlander Peter Tankink voor het eerst na de 2'de wereldoorlog een vijandelijke toestel neer. Dit deed hij met een Amraam raket die aan een F-16 gevechtsvliegtuig bevestigd is, zijn hierna nog meer vliegtuigen door Nederlandse F-16's neergehaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

In 1999 werd er door een Nederlandse F16 een Mig 29 neergeschoten. eze MiG-29 is het eerste en enige vliegtuig dat door de Koninklijke Luchtmacht is neergeschoten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
AlphaLimaS, je hebt je vast over hetzelfde F16- vliegtuig, dezelfde vijand, dezelfde Koninklijke Luchtmacht èn dezelfde piloot (Peter Tankink) als waar rik2je het over heeft?! Beetje dubbelop, dan toch? OK- Jij wist dat het een MIG-29 was!.