Welke 2 Europese landen hadden de meeste koloniën ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
England en frankrijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frankrijk absoluur niet!
Engeland wel, kijk maar een waar koningin Elisabeth allemaal koning van is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wist die van Engeland maar die andere kan ik maar niet bedenken. Want ik heb namelijk volgende week examen.

Het beste antwoord

Engeland en Spanje/Portugal, Engeland vooral in Noord-Amerika, Afrika en Azië (o.a. India) en Spanje/Portugal samen hadden heel veel koloniën in Zuid-Amerika. Later had Frankrijk ook veel koloniën in Afrika.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spanje en Portugal zijn twee landen....

Andere antwoorden (1)

Frankrijk en Engeland volgensmij. Frankrijk had een groot deel in noord-west Afrika. Bij Marokko en Mali geloof ik.