Naast het feit dat hij een belangrijk aandeel heeft gehad in de ontwikkeling van de Nederlandse wereldhandel (walvisvaart en opzetten handelsposten) is hij ook ontzettend belangrijk geweest voor onze hedendaagse samenleving. In de tijd dat Nederland nog de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden was, heeft hij als Admiraal een ontzettend belangrijke rol gespeeld in de Engels-Nederlandse Oorlogen. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar Joost mag weten hoe het Nederland was vergaan als De Ruyter er niet was geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar wat heeft hij nou gedaan als admiraal, om hem zo belangrijk te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij had de leiding over de Nederlandse krijgsmacht ter zee en onder zijn leiding (hij was tactisch fantastisch) werden de Engelsen verslagen. Zo is hij bijvoorbeeld ooit eens met een vloot de Thames heel ver opgevaren, Londen lag binnen handbereik.
Michiel heeft als oorlogsbuit de Spiegel(achterdeel van een schip) als trofee mee genomen naar Nederland. Prins Charless en Camilla hebben dat recent nog kunnen bewonderen in het Rijksmuseum. Ik denk wel dat Charless heel verbeten zal hebben staan kijken. Unique in de historie.