kan iemand mij meer vertellen over deze kaart (foto)

Ik heb hem van mijn opa en hij weer op zijn beurt van zijn opa. Hij is geschreven in het frans (?) maar gemaakt in amsterdam volgens mij. In het midden zie je drie bollen 1met de maanstanden en de andere twee met de sterrenbeelden. In de bovenste bollen word het verhaal van adam en eva volgens mij afgebeeld. Kan iemand mij helpen? Bvd graag zou ik willen weten hoe oud het is en de zeldzaamheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is de wereldkaart van Witsen, Nicolaes Cornelisz, Covens en Mortier uit 1791.

Een originele zal vast veel geld waard zijn, maar reproducties en posterversies daarvan kom je op elke rommelmarkt tegen.

http://www.maritiemdigitaal.nl/index.cfm?event=search.getdetail&id=100082784
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En gezien de geheel rozerode kleur, in plaats van veelkleurig, zal dit inderdaad een reproductie zijn. Ook de vouwen laten zien dat het papier van stevig nieuwer materiaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de vouwen zijn erg breekbaar. eigenlijk zou ik hem niet opgevouwd moeten hebben. ik ben wel benieuwd waar ik meer informatie over deze kaart kan krijgen ik vind het namelijk een erg mooie kaart.