Wat is het grootste "oude" kasteel?

Hier bedoel ik een kasteel mee waar vroeger ridders ed woonden en dat nog bestaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja wat is groot? Bedoel je hoog of groot qua oppervlakte en is dat exclusief bebouwing van na de middeleeuwen of inclusief de bebouwing erom heen?

Het beste antwoord

Dat is Slot Mariënburg.
Dat kasteel van de Duitse ridderorde is gelegen in Malbork (in Polen vlak bij Gdańsk)

Toegevoegd na 4 minuten:
Oppervlakte 143.591 m²
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat raar dat het Guinness Book dan aangeeft dat Praag groter is. Terwijl dit kasteel er duidelijk bovenuit steekt.