Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

La Grande Passion by Albrecht durer.?

Hallo,

Onlangs heb ik op een rommelmarkt een reproductie van De La Grande Passion van albrecht durer weten te bemachtigen.

De reproductie van deze afbeeldingen zijn gemaakt door "P.W. van de Weijer.

Na wat interesse ben ik gaan zoeken op het internet.
Helaas heb ik vrij weinig hierover weten te vinden.
Het gaat hier om een aantal van 15 printen op donkerbruin papier.

Het gaat hier niet om een boek maar om een aantal printen.
de printen zijn twee slagen groter dan een normaal a4 formaat.
de printen lijken mij vrij oud, en uit enig onderzoek ben ik van mening dat ze rond het jaar 1875 zijn gemaakt.

De printen zitten gebundeld in in een kaft ter grote van een gemiddelde film poster.
Op de kaft staat met koeienletters: ALBERT DURER la grande passion.

als je de kaft omslaat dan staat hier de volgende tekst: La Grande passion par Albert durer en douze gravures sur bois nuremberg anno 1511. -
reproduction, procede P.W. van de Weijer utrecht. -
d'apress les epreuves avant la lettre appartenant au cabinet de Dr. Straeter aix - la - chapelle avec une introduction de Georges Duplessis bibliothecare du departement des estampes a la bibliotheque nationale a paris.


gevolgd door de printen uit (ik vermoed) 1875 en een certificat van Dr. Straeter.

Nu mijn vraag is: Weet iemand meer over deze uitgave, en zit hier enig zins iets van mogelijke waarde aan vast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als ik het goed begrijp zijn het reproducties van Albert Durer zijn afbeeldingen gemaakt door van de Weijer. Het is wel raar dat er 15 reproducties zijn want de Grande Passion van Durer bevat maar 11 + 1 voorstuk.
Als die effectief van rond 1875 is dan is die zeker wat waard, hoeveel is moeilijk in te schatten en hangt sterk af van de interesse daarom zou ik u aanraden om eens naar een antiquair te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding