Zijn er meer films zoals Animal Farm?

Ik bedoel of er meer films zijn die op zo'n manier de geschiedenis van de Sovjet-Unie vertelt/uitbeeldt.

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=ClaNnaMgbF0

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeken. Animal Farm is een verfilmd boek.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste gedachte. 't Is een boek. Pas later verfilmd. En daarbij natuurlijk enigzins aangepast. Wil je het origineel leren kennen, pak dan het boek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik wist niet dat het een boek was.

Het beste antwoord

Je zou '1984', naar het boek van George Orwell, eens moeten bekijken. Dezelfde schrijver, hetzelfde thema, maar dan op een compleet andere manier uitgevoerd. Ik kan je trouwens aanraden om het boek te lezen en daarna pas de verfilming te bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou alleen het boek lezen. De verfilming is onvolledig en niet de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond de verfilming alleen al om de muziek (Eurithmics!) de moeite waard. Het is maar net waar je de lat legt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik ga eerst het boek lezen en dan de film.