Waarom vonden de deelnemers van het congres van senen het een uitstekend plan om nederland belgie en luxemburg te samenvoegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je het congres van Wenen bedoelt.

Een van de uitgangspunten was: Frankrijk moest omringd worden door door redelijk sterke autonome bufferstaten. Daarom werd het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden gesticht door de noordelijke zeven provinciën met delen van de vroegere Habsburgse Zuidelijke Nederlanden en enkele vorstendommen samen te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja mijn mobiel maakte er vanzelf ''senen'' van :S