Hadden ze in de riddertijd vecht trucs die ze nu weer vergeten zijn?

omdat ze nu vechten met andere manieren.
nu hangen de zwaarden aan de muur als aandenken.
ik probeer mij voor te stellen hoe mijn voorouders hebben geleefd.
en ik lijk wel wel donkie shot.
ik ben wel blij met deze site. want jullie geven goeie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die PrutsEinstein;

Technische trucs zullen gerust wel ergens gedocumenteerd zijn, maar van trucjes en handigheidjes die ridders zelf in het gevecht toepassen zal dat een stuk moeilijker terug te vinden zijn. Ik denk dat een modern persoon die getraind zou worden in middeleeuwse wapens het dan ook altijd af zou moeten leggen als hij tegen een echt ervaren middeleeuwse krijgsman zou moeten vechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, toen waren er ridders te paard en het voetvolk.
Trucks zijn pas van de vorige eeuw.
Er waren toen wel strijdwagens, een klein wagentje achter je paard, waar de strijders in stonden, en van daaruit op elkaar insloegen.
14 jaar geleden
Nou en of ze die hadden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die nu vergeten zijn zullen we dat nooit weten...

Ik moet trouwens erg lachen om donkie shot... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zijn ze niet vergeten. Waar de soldaten de vechttrucs vergeten zijn staat achter elk modern leger een leger aan wetenschappers die oude bronnen napluizen en zaken als strijdgassen in de vorige eeuw 'verbeterd' hebben heringevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hebben ze zeker gehad. Want het overleven in de Riddertijd was geen pretje.
Zij moesten wel trucs bedenken die voor hun bruikbaar waren maar voor de hedendaagse soldaten absoluut niet bruikbaar zijn.
Misschien vergeten, kan, maar eerder niet te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze hadden geen kaas gegeten van vechten, Zij waren volkomen het tegenovergesteld van chinese vechters, met vechtregels en een vechtfilosofie.
In de middeleeuwen is de kwaliteit van het ridderschap alleen maar achteruitgegaan: van idealistische strijders in de 11de en 12de eeuw tot ordinaire rovers en moordernaars in de 14de eeuw, die met name de burgerbevolking, vooral de boeren, beroofden en vermoorden. Er ligt nog best veel vast overigens. Een ding is duidelijk, het hoofdmotief bij ridders was buit…

Het beste boek is (deprimerend leesvoer)
De waanzinnige 14de eeuw
van Barbara Tuchman (1978)
ISBN 901002906 9
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan niemand op antwoorden.
Als we hier wel op kunnen antwoorden zijn de trucs niet vergeten