Waarom hebben zoveel westerse landen een leeuw als wapen?

Het is niet heel logisch, want de meeste mensen hadden toen nog nooit een leeuw gezien. Waarom hadden zij bijvoorbeeld geen beer? Ook een moedig en groot beest.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De leeuw is de koning der dieren, en komt als zodanig al heel lang in allerlei fabels voor. Hij is machtig en heeft nagenoeg geen vijanden (behalve de mens). Vroeger kwam de leeuw trouwens wel degelijk in zuid Europa voor. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel landen waren vroeger Christelijk. Bij het Christendom betekend een leeuw God.
Dus ze wilden eigenlijk zeggen: wij zijn machtig wij hebben God!