Als je Hitler zou kennen als kind en je zou zijn daden in de toekomst weten, wat zou je doen?

...graag oplossingen die ook passen in die tijd, geen misdaden of gruwelen etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Laten gaan. Als het werkelijk vooraf gedetermineerd (en dus voorspelbaar) is wat hij zal gaan doen, kan je het ook niet meer voorkomen.
Als het niet werkelijk gedetermineerd is, dan is er gewoon een hele grote kans dat hij heel anders wordt.
Extra aandacht geven en een oogje in het zeil houden is goed om te doen voor ieder kind natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Goede vraag...

Dus als ik helderziende zou zijn en ik zag Adolfje in zijn jeugd. Als ik een goede helderziende zou zijn, dan zou ik niets doen en het gewoon laten. Als ik een slechte helderziende zou zijn, dan zou ik wel iets doen en het voorkomen.
En waarom zou ik dat zo doen? De geziene zaken van een goede helderziende worden ooit werkelijkheid.
Zeg nou zelf: Welke helderziende deed het hier goed?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dat was nog niet alles. Ik ben Adolfje niet tegengekomen, maar ******. Ik maak zijn naam niet bekend, maar die zou net zoals Hitler de wereldmacht overgenomen hebben, maar dat heb ik voorkomen, inderdaad door hem een schilderskwast in de handen te duwen... Ik hoop dat het uitkomt, dattie blijft schilderen...
Verhuizen, ver weg van Europa. Want ik ga er vanuit dat als ik de toekomst ken, de toekomst dus vast ligt en ik daar niets aan kan veranderen. Ik kan alleen iets veranderen voor mijzelf en dus zal ik zorgen er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt een mening gevraagd en toch krijg ik een duimpje naar beneden als ik dat doe. Een duimpje naar beneden zou moeten volgen als het geen antwoord op de vraag is. Als er nog een andere reden is, dan graag ook een reactie geven.
Ik zou hem niet aflatend sterken in zijn overtuiging dat hij een goed (kunst)schilder in zich had en hem proberen over te halen zijn leven louter daarvan in het werk te stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou hem vertellen dat zijn moeder joods bloed had maar dat dat een geheim was en dat ie niet tegen er mocht zeggen dat ik het verteld had...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag kan je ook omdraaien. In de film "The Reader" met Kate Winslet speelt de vraag: Kan je nog van iemand houden als blijkt dat deze persoon eerder in het leven bewaker in een concentratiekamp was in de 2e wereldoorlog. Een dilemma waar ik niet uitkwam. Geen antwoord op je vraag, maar wellicht een film die je zeker moet gaan zien. Ik bleef in verwarring achter..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een interessant antwoord op deze vraag wordt gegeven in het boek Fin de Siecle, door Selden Edwards. Een van de hoofdpersonen die in het jaar 1945 leeft belandt in het Wenen van rond de eeuwwisseling en ontmoet in het dorpje Lampach en ontmoet daar Hitler toen hij 8 was... Wat de hoofdpersoon dan doet zal ik niet verklappen, maar het is een aanrader om te lezen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In al mijn naiviteit zou ik meer dan eens adolfje een voetje lichten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wil je niets horen over misdaden of gruwelen. Als je ervan uitgaat in deze vraag dat je Hitler leert kennen en dat je zeker weet wat er gaat gebeuren als je niets doet dan is het denk ik eerder een misdaad om zijn leven niet te beëindigen.

Gisteren heb ik toevallig het nodige gelezen over de plannen die er zoal zijn geweest om Hitler te arresteren en / of te vermoorden, die, zoals we weten allemaal mislukt zijn.

Zelfs ruim voor de oorlog waren er al serieuze plannen om Hitler af te zetten en te arresteren, dit is eigenlijk nooit doorgegaan omdat bijvoorbeeld Groot-Brittanië zich zeer slap heeft opgesteld met hun appeasement politiek. Overigens hadden de grote jongens in Duitsland, zoals admiraal Canaris van de Abwehr en nog een aantal anderen gewoon contact met de Britse geheime dienst, ook de invasie van Nederland is aan onze militaire attaché duidelijk voorspeld door mensen die het konden weten. Deze attaché dhr. Sas werd echter niet geloofd.

Samenvattend, als je zeker zou weten wat er gaat gebeuren en je ontmoet Hitler dan zou ik zeggen opsluiten of omleggen die hap. Let wel, zeker weten doe je zoiets natuurlijk nooit, daarom keur ik het ook geenszins goed dat mensen daadwerkelijk tot dergelijke acties overgaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou mezelf niet geloven, maar toch met zijn ouders gaan praten.
Als dat geen effect had zou ik er mee naar de media gaan
(erg eigentijds).
Dan werden we misschien allebei gek verklaard, maar dat mag de pret niet drukken.
Dit als ik een volwassene zou zijn.
Als kind kun je deze man niet begrijpen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou hem alvast een corrigerende tik geven, als dat niet zou helpen zou ik hem schoppen net zolang de toekomst veranderd word.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou de beste vriendjes met hem worden en daardoor proberen zijn normen en waarden door de jaren heen aan te passen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou hem zo pesten dan ie misschien zelfmoord pleegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou er alles aan doen om hem op andere gedachten te brengen.