Ik heb een oude gouden munt of penning gevonden van acr dreesmann. Er staat een latijnse tekst op en de zijkant van zn gezicht, iemand info?

Latijnse tekst achterop krijg ik niet vertaald maar er staat : locuples sine ullius injuria. Magnificus sine luxu. Liberales sine osten tatione. Gravis sine morositate. Religiosus sine superstitione. X september mcmxxxIv. Het zou al fijn zijn als ik een vertaling had. Over dreesmann zelf is genoeg te vinden en ook dat hij munten verzamelde maar dit is een munt met zijn gezicht erop.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt op een munt, geslagen ter gelegenheid van het overlijden van één van de beide oprichters van Vroom en Dreesman. Mijn latijn is een beetje roestig, maar ik heb de indruk dat het 'gemaakt' latijn is. Locuples sine ullius injuria = ?? zonder enige verwonding Magnificus sine luxu = zeer groot/belangrijk zonder overdaad liberales sine ostentatione = vrijgevig zonder het te willen showen gravis sine morositate = serieus zonder naargeestig te zijn religiosus sine supersitione = gelovig zonder bijgeloof 10 september 1934

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100