Aan wie kan ik dit oude boek het best schenken?

Ik heb een boek: "Bijbelsche Geschiedenis" uit 1878. Het boek is in slechte conditie en dient gerestaureerd te worden. Ik vind het zonde om het zomaar weg te gooien en zoek dus een stichting, museum oid om het aan te geven. Heeft iemand een goede bestemming?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen open haard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederlands Bijbelgenootschap?
capthavoc
11 jaar geleden
Sorry maar niemand steek hier een cent in het is de moeite niet het is gedrukt daar zullen nog honderden van in omloop zijn dus fikkie stoken of gewoon bij het oud papier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben het helemaal met je eens dat het zonde is om weg te gooien.

Het beste antwoord

Het Bijbels Museum in Amsterdam kan je het beste vragen of ze dit boek nog niet in hun collectie hebben. Als ze het al wel hebben is er waarschijnlijk niemand in geïnteresseerd om het te restaureren. Hebben ze het nog niet, dan willen ze het misschien wel heel graag hebben!
Zie voor contactgegevens http://www.bijbelsmuseum.nl/informatie.aspx
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien aan het bijbels museum in Amsterdam?

Bijbels Museum: Herengracht 366-368
Postadres: Postbus 3606
1001 AK Amsterdam
Telefoon: (020) 624 24 36
Fax: (020) 624 83 55
E-mail: info@bijbelsmuseum.nl

Toegevoegd na 4 minuten:
of je kan eens horen of museumpark Orientalis interesse heeft :) info@museumparkorientalis.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naar de kringloopwinkel brengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het letterkundig museum is ook een optie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt uit 1878 komt, dan zou ik het geven aan de lokale bibliotheek of hun advies vragen. Dit is goede bestemming, want dan doe je lokale bibliotheek een grote dienst, want je maakt gebruik van hun kennis en vaardigheden. Waarschijnlijk zullen ze door verwijzen naar een grotere bibliotheek binnen de provincie.
Een andere mogelijkheid is de bibliotheek van een universiteit welke nog een theologie leergang heeft.
Ik zou het niet geven aan een museum of een kerkgenootschap om dat deze geen geld hebben om het te restaureren en het als object zien niet als boek welke toegankelijk gemaakt dient te worden.

Ik zou het scanklaar maken, inscannen en daarna restaureren. Ik weet dat het amsterdams stadsarchief het zeer goed kan bewaren en digitaleren.