Ik zoek tekeningen van oude gebouwen met de benoeming van bouwkundige onderdelen bij voorkeur uit de 16e eeuw.. Wie weet een website o.i.d.?

Waar je op de tekening kan lezen hoe onderdelen (bv stempel) heten, benoemd worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een concrete titel weet ik niet.
Maar er bestaan wel boeken over kunstgeschiedenis, die gericht zijn op architectuur/bouwstijlen.
In een beetje grote bibliotheek is er vast wel zoiets te vinden. (zoiets heb ik weleens gezien).

Het beste antwoord

Zoek eens onder het trefwoord Silberling. Dat was een oude ornamentenfabriek. Toevallig ben ik in bezit van een oude catalogus en zou je wel het plezier willen doen via email (gescande) afbeeldingen toe te zenden.