Weet iemand welke chocoladefabriek er vroeger op de Bergweg in Rotterdam zat?

Er zat ook een chocoladefabriek in een achterliggende straat maar die bedoel ik dus niet. De fabriek die ik zoek heeft echt op de Bergweg gezeten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb een paar foto's gevonden van de voormalige chocoladefabriek. Het huisnummer is 283-285 geweest. Ik ga nog op zoek naar de naam. (en het is niet chocoladefabriek Beukers & Rijneke, die was in de Willebrordusstraat, achter de Bergweg) Toegevoegd na 1 uur: Dit zijn de gegevens van de verkoper: Iglo Vastgoed B.V. De heer F. Haver Schiedamsedijk 78a 3011 EM Rotterdam Telefoon: 010-213 1231 Fax: 010-213 1235 info@iglovastgoed.nl www.iglovastgoed.nl http://www.iglovastgoed.nl/print_huis.asp?key=411635&title=locatie Het lukt mij nog niet de naam van de chocoladefabriek te vinden, dus misschien kan je informeren bij de verkoper. Toegevoegd na 6 dagen: Een definitief antwoord heb ik helaas niet kunnen vinden. En intussen ben ik, naar aanleiding van het antwoord van Maarten Bakker, ook gaan twijfelen aan mijn bewering dat het gebouw niet van chocoladefabriek Beukers & Rijneke is geweest. Ik hoop dat iemand je een definitief en juist antwoord kan geven. Misschien kan je nog informeren bij de krant, waarin je het artikeltje las? Succes!

Bedoel je misschien de snoepfabriek van LEMCO ?

Op de Bergweg heeft een chocoladefabriek gezeten. Zoveel is zeker. En de fabriek was gevestigd op nr. 285. De naam? Ik kan de naam niet terugvinden in het telefoonboek van 1915 en ook niet van 1950. Wel vond ik de naam Veka op een muur van een pand in de Insulindestraat(plein). Of dat nu de naam was van de vestiging in dat bewuste pand of een verwijzing naar de fabriek op de Bergweg is mij niet duidelijk. Ik hoop binnen drie weken antwoord te hebben op deze vraag. Bij navraag aan ouderen hoorde ik namen voorbij komen als (de Vergulde Krakeling en Hartog's). Dat zouden vestigingen zijn geweest in de buurt van de Soetendaalseweg en of Benthuizerstraat. Toegevoegd na 4 dagen: Oei,oei.Ik heb meldingen gekregen, dat ik een onjuist huisnr. vermelde.Ik ben het helemaal eens met het huisnr. gebeuren. Het moet zijn 283. Ik maakte vergissing, was me ervan bewust maar verzuimde het te herstellen. Bedankt en sorry. Helaas ben ik nog niet achter de naam gekomen. Daartoe zou ik een bezoek moeten brengen aan stadsarchief. In de studiezaal kan ik dan de adresboeken van Rotterdam van na 1939 raadplegen. Of telefoonboekennuit de jaren na de oorlog. Maar dan moet ik wel op naam zoeken. Of of Chocoladefabriek e.d. Bij deze, deze tip, waarmee ik hoop iets goed te maken..

Beste mensen, Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag daar wij de nieuwe eigenaren zijn van dit pand. De foto die bij deze vraag staat komt volgens mij zelfs van onze site ;-) Wij maken er een nieuw theatertje in nu. Volgens mij was ook dit pand onderdeel van Beukers & Rijneke chocolade fabriek aangezien de hal beneden ook een ingang aan de willibrordusstraat heeft. Er zit nu muur halverwege de hal maar die is niet authentiek. De bouw is ook hetzelfde als de fabriek in de willibrordusstraat. In een boekje met oude foto's staat het pand ook en is het daarin volgens mij ook zo benoemd. Ik hou dit item in de gaten! Overigens openen we op 8&9 september het theater en is de hele buurt welkom. Zie www.studiodebakkerij.nl voor meer info en gratis activiteiten in dat weekend! Gr Maarten Bakker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100