Waarom staan er langs de Loire zoveel 'chateaus'?

We waren een paar jaar geleden in het gebied rond en langs de Loire en waren - uiteraard - onder de indruk van de fraaie chapeaus die we er zagen. Maar we waren ook onder de indruk van de hoeveelheid. Ik heb toen geen moeite gedaan er achter te komen WAAROM er juist daar zoveel van die imposante 'woningen' zijn gebouwd. Ben er nog steeds benieuwd naar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry... Niet op de autocorrectiecode gelet! In mijn toelichting moet 'chapeaus' uiteraard worden gelezen als ' chateaus'! Excuses.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De Franse adel van rondom Parijs, had hier zien buitenhuizen. Een rivier was een geliefde plak voor dit soort bouwwerken. Vergelijk het met de vecht in noord Holland ....