Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het is een stenen beeldje dat gevonden is onder de vloer in het zand van een huisje meer dan 100 jaar oud wie weet wat dit is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
785
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een vertederend beeldje! Is het gesneden uit speksteen of iets dergelijks of van aardewerk? Hoe meer details je opsomt, des te beter is het te traceren voor iemand die er verstand van heeft. Ben ik niet maar ik ben wel nieuwsgierig. Grote kans dat het een stukje kinderspeelgoed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik op google "Berlijnse beer" aanklik en Afbeeldingen dan moet ik toch sterk denken dat uw beeldje een afgeleid product is. Wellicht terra cotta?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik dacht dat het een beertje was van chocolade, en dat de vragsteller een grapje maakte. Maar als ik de foto vergroot lijkt het toch te veel op steen ;-) Leuke vondst.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het ziet eruit als een beer. Dus ik denk dat het een beer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het begin van de twintigste eeuw werd de teddybeer populair kinderspeelgoed. Het verhaal was dat Theodore Roosevelt, de Amerikaanse president, een beer tijdens de jacht opzettelijk niet had doodgeschoten, vandaar 'teddybeer', naar Theodore.

De stijl van jouw beertje is overeenkomstig met die eerste teddyberen, zo rond 1910.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn idee is, dat het beertje met het bouwen met opzet onder de vloer is neergelegd om het huisje geluk te brengen. Een soort mascotte of talisman dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding