Hoe kan het zijn, dat ondanks de verschrikkingen die de Duitsers in de oorlog hebben begaan, VW en Mercedes na de oorlog zo immens populair werden..

En nog steeds hele volksstammen zeggen een hekel te hebben aan Duitsers en Duitsland vanwerge de history... Wonderlijk genoeg willen ze wel allemaal een MB, VW, BMW of Audi...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe erg de oorlog ook geweest is, er altijd na de oorlog een generatie zijn van ná de oorlog, economie en wederopbouw van ná de oorlog, fabrieken en producten van ná de oorlog en na deze vreselijke oorlog was er maar al te veel behoefte om weer op te bouwen....
En als mensenhanden dan de gebombardeerde huizen, straten en fabrieken weer opbouwen, er weer gaan werken, iets moois in elkaar zetten zoals auto's van VW en Mercedes Benz en Audi en BMW en Opel, en daar dus na de oorlog succes mee hebben, dan is het niet zo moeilijk om ook nog populair te worden als merk (ook al is de kleine auto door Adolf Hitler als volkswagen/kever 'verzonnen') zodat ieder gezin een voertuig zou kunnen bemachtigen. Deze auto's werden dus heel erg populair na de oorlog ook bij jonge mensen, net als de Deux Chevaux (de eend) van Citroën, en Renault uit Frankrijk.

Tegelijkertijd bloeide er in Detroit/USA een auto-industrie op waar de merken Ford, Cadillac, Chevrolet, Corvette, Chrysler, Studebaker, goede sier maakten, want ook in de USA lag de oorlogsindustrie stil en moesten mensen/ mannen uit de oorlog weer aan het werk!

Conclusie: War is over ! en we moeten verder, we moeten werken aan alles om verder te komen, en de eerste salarissen die betaald worden, worden heel voorzichtig uitgegeven aan de hoogst noodzakelijke dingen, maar zodra het kan wordt het geld uitgegeven aan een mooie auto uit Frankrijk, Nederland, Engeland of Duitsland ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit komt waarschijnlijk omdat Duitsland toch een imago van degelijkheid en klasse heeft weten op te bouwen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er ergens geld valt te verdienen zetten mensen heel gemakkelijk hun principes of gevoeligheden opzij en investeren in een degelijke auto is ook een vorm van geld verdienen.
Je ziet het ook bij het Duitse toerisme in Nederlandse kustplaatsen en ja als die Duitsers er dan eenmaal zijn blijken het ook gewone en vaak aardige mensen te zijn.
Het bedrieglijke is dat iedereen denkt dat hij nooit zou doen wat de Duitsers deden, maar het experiment van Milgram heeft wel aangetoond dat er maar heel weinig voor nodig is om mensen zich onmenselijk te laten gedragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat mooie auto's zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen hebben ook respect voor de duitse degelijkheid gekregen. In die tijd was de prijs kwaliteitsverhouding het best bij duitse auto's. Later waren japanse autos beter en kocht mijn indische buurman een toyota. Zijn vrouw was daar overigens minder blij mee.