Het beste muziekfestival ooit.
Voor meer info die niet te bevatten valt: ( zie bron )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Effe ervan uitgaande dat je het gezellige feestje bedoelt:

Het Woodstock Music and Art Festival was een rockfestival dat in het weekend van 15, 16 en 17 augustus 1969 plaatsvond op een wei van de melkveehouder Max Yasgur in Bethel, New York, zo'n 65 km van Woodstock. Het festival, onder het motto "three days of peace and music" (Drie dagen vrede en muziek), wordt door velen beschouwd als het belangrijkste muziekfestival ooit.

Hoewel aanvankelijk 200.000 mensen werden verwacht, lag het uiteindelijke bezoekersaantal ruim boven de 400.000, van wie de meesten geen entreegeld hadden betaald. Hierdoor was het festival eerst niet winstgevend voor de organisatoren, maar dankzij de platenverkoop en inkomsten van de film werd het dat uiteindelijk toch nog.

Ondanks het gebruik van alcohol en drugs was er betrekkelijk weinig misdaad en geweld op het festival. Er waren echter te weinig voorzieningen getroffen voor het onverwacht grote aantal bezoekers. Het Woodstockfestival was een hoogtepunt van de tegencultuur van de jaren zestig en van het hippietijdperk.

Er vielen drie doden: één door een overdosis heroïne, één doordat een man in slaap was gevallen en door een tractor werd overreden, en een andere festivalganger stierf aan een gesprongen blindedarm. Daarnaast werden er tijdens het festival twee baby's geboren en hadden vier vrouwen een miskraam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu even dezelfde bron als ik onder je post zetten graag aangezien dit regelrecht is overgenomen van Wikipedia.
Woodstock was het beste vriendje van Snoopy, maar dat is ie nog steeds...
Plaatje bij antwoord
Antoni
14 jaar geleden
Ha, die Heijloosharo;

Woodstock was tot midden augustus 1969 een onbekend plaatsje in de staat New York maar is sinds die tijd synoniem met voor sommigen het grootste, voor anderen het beste, maar volgens vrijwel iedereen het meest roemruchte openlucht pop/rockfestival dat er ooit is gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is 40 jaar geleden dat het beroemdste popfestival aller tijden plaatsvond, Woodstock. In dat ene weekend in 1969 kwamen een half miljoen mensen bijeen om zich drie dagen te laten onderdompelen in muziek, liefde en drugs. Woodstock groeide uit tot het icoon van de love and peace-cultuur in de jaren zestig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie video op deze link:

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/35003/woodstock_veertig_jaar_geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woodstock is ook een plaatsje in het Northern Territory (Australie) bestaande uit een kruispunt, een supermarkt, een kroeg en twee huizen.

Maar de meeste mensen refereren met Woodstock naar een groot muziekfestival waar de hippies totaal uit hun plaat gingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Wat was Woodstock?' Was éénmalig en niet te kopiëren. Klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie er optraden:
Country Joe Mc Donald
Joan Baez (ze zong er ook Joe Hill) Dat nummer gaat over een iemand die in de kopermijnen het leven liet, maar onsterfelijk werd in dit nummer.
Crosby, Stills ,Nash &Young (see of madness)
Jefferson airplane
Sly and the family stone (I want to take you higher)
John &Sebastian
Butterfield Blues Band
JIMI HENDRIX
(Star spangled banner)
Canned heat
Richie Havens
Country Joe& the fish
Arlo Guthrie (coming into Los Angeles)
Sha-Na-Na (at the hop)
JANIS JOPLIN
SANTANA (soul sacrifice)
Ten Years After
en nog vele anderen.

Het festival was gratis omdat er 400.000 mensen zijn geweest, de hekken moesten worden verwijderd.Het eten werd verdeeld, de mensen gingen uit de kleren, het festival was een politiek statement, o.a.tegen de vietnam -oorlog.Gedurende drie dagen leefden iedereen samen in love en peace.De artiesten zijn die dagen ook een beetje politieke activisten.Woodstock is uniek.