hoeveel joden zouden er leven als de holocaust niet had plaatsgevonden?

Het is puur hypothetisch maar...wat als de holocaust niet had plaatsgevonden...hoeveel joden hadden er dan 'geleefd' nu? is daar een berekening voor te maken. En hoeveel leven er nu, over de hele wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is VK? (En wat heb je nu toch gedaan, Khepput ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet

Het beste antwoord

Volgens de Jewish Agency, de meest betrouwbare bron op dit specifieke gebied, zijn er in 2012 13,7 miljoen Joden.

Het aantal Joden in de wereld groeit.

Het Jewish Agency rapport, wat aan de vooravond van het Joodse Nieuwjaar uit kwam, geeft een stijging te zien in het aantal Joden dat ervoor kiest in Israel te wonen en een daling in het aantal Joden in de Daispora. De Jewish Agency publiceerde dinsdag haar jaarlijkse rapport over het aantal Joodse gemeenschappen in de wereld, waarin te lezen valt dat het aantal Joden over de gehele wereld stijgt. Het rapport, gebaseerd op een onderzoek door professor Sergio Della Pergola van de Hebrew University in Jeruzalem, geeft aan dat met Rosh Hashana 2008 er 13,3 miljoen Joden zijn over de gehele wereld. In 2007 waren dat er 13,2 miljoen. In Israel wonen de meesten, gevolgd door de USA, waar er momenteel 5,3 miljoen Joden wonen. De USA wordt gevolgd door Frankrijk (490.000 Joden), Canada (375.000), het Verenigd Koninkrijk (295.000), Rusland (215.000), Argentinië (183.000), Duitsland (120.000), Australië (107.000) en Brazilië met een gemeenschap van 96.000 Joden. De kleinste Joodse gemeenschap is in Afghanistan, waar 1 Jood woont. Het centraal bureau voor de Statistiek publiceert jaarlijks de cijfers. Dit jaar: 7.243.600 Joden in Israel, een stijging van 1,8 %.

Het aantal Joodse Holocaust slachtoffers (burgers) in de Tweede Wereldoorlog wordt geschat op : 5.754.400. De honderden gesneuvelde Joodse soldaten (o.a. in het Amerikaanse leger) mogen natuurlijk niet worden vergeten.

Antwoord :
Op het aantal Joodse slachtoffers dient een demografisch indexcijfer van 1,8 (de groei van 1945 tot 2012) te worden losgelaten. 5.754.400 x 1,8 = 10.357.920.

Wanneer wij dit (10,4) optellen bij het werkelijk aantal Joden op de wereld (13,7) komen wij op een FICTIEF totaal van 24,1 miljoen Joden in 2012.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit aantal zal feitelijk trouwens hoger liggen doordat de gesneuvelden Joodse soldaten niet zijn doorgecalculeerd. Hetzelfde geldt voor vele Joden, die zich niet voor de tellingen hebben gemeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel hypothetisch inderdaad. Uitgaande van 2,5 kind per ouderpaar, kom je uit rond de 10 miljoen mensen die er nu dus niet zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu, wereldwijd, 14 miljoen mensen van joodse afkomst. Hypothetische hadden dat er 24 miljoen kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet makkelijk om daar een nauwkeurige schatting van te maken.

Een professor van de Universiteit van Jeruzalem heeft onderzoek gedaan en denkt dat er minimaal 26 miljoen, en maximaal 32 miljoen Joden zouden zijn geweest.