Hoe zoek ik naar personeel van H.P Mutters uit Den Haag?Rond het jaar 1910/1914.Mijn overgrootvader heeft daar nl voor gewerkt.Als beeldhouwer.Titanic

Mijn overgrootvader Gerrit Roos heeft als beeldhouder(Houtsnijwerk) voor HP. Mutters in Londen gewerkt. Nu heeft mijn Opa altijd verteld dat zijn vader hier voor gewerkt heeft. Al het gereedschap die Gerrit hier voor nodig had heeft mijn Opa (van 92) nog in zijn bezit. ook prachtige houtsnijwerken.
Nu vraag ik me af of hij dus daadwerkeljk de trap van de titanic gemaakt heeft.
Vandaar mijn vraag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het gemeentearchief van Den Haag heeft heel veel dingen al digitaal. Zo kan je in Het Vaderland (een dagblad uit die tijd) zoeken en ook in andere Haagse bladeren. Ook hebben ze een groot digitaal fotoarchief. Verder kan je ook in het bevolkingsregister zoeken op het adres van de fabriek, want misschien woonde er wel personeel in de fabriek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier niet over mijn Opa van 93! Maar zijn vader. Dus mijn overgrootvader.
En wel degelijk heeft het bedrijf H.P Mutters en Zoon meegewerkt aan de Titanic.
Ze hebben veel hutten gemaakt en zeker de trap..
Zie a.s zaterdag bij Het Haags Gemeentearchief. Daar is er open dag en worden er orginele foto"s getoont over de titanic en Dhr Herma Mutters nazaat verteld over het bedrijf. Vr Gr Tamara Ga er zaterdag naartoe en hoogst waarschijnlijk kunnen zij mij ook meer vertellen over mijn bovenstaande vraag
Op diverse website heb ik een flink aantal timmermannen -en bedrijven gevonden, die aan de bouw van de Titanic hebben meegewerkt. Ook heb zij meubelen en kasten voor op de Titanic gebouwd. Deze heb ik onder andere op de website www.encyclopaedia-titanica.org/manifest gevonden.

De timmermannen (carpenters) -en bedrijven zijn :

Adams - Elmswell
Appleyard - Lincolns Inn & Bath, Somerset
Bow - Semley, Wiltshire
Garland - Overmoigne
Jenkins -Swansea
Keopky - Wisconsin & Swansea
Kosky / Koski - London / Austria
Lofts - Woolpit
Osment - Folke
Parfrey - Pakenham
Ridout - Folke
Sayer - Elmswell
Skinner - Leicestershire
Wilshere - Devizes, GWR (Swindon)
Woollard - Harwich, Dovercourt, Ramsey (Essex)

Zoals je ziet, komt het bedrijf H.P. Mutters hierop nog niet voor.

Antwoord : achteraf gezien realiseer ik mij dat je opa in 1919 of 1920 is geboren. Aangezien de Titanic reeds voor zijn geboorte, namelijk in 1912, gezonken is, kan je opa nooit aan een trap van de Titanic hebben meegeholpen. Sorry !