Bestond er echt zoiets als een moordenaarsgilde?

Af en toe kom je het tegen; in boeken, computerspellen en meer. Maar heeft er ook daadwerkelijk een dergelijk gilde bestaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De Argentijnse "Tripple A" was berucht en gevreesd hierom. Verder puilt de geschiedenis uit van voorbeelden binnen de zogenoemde Dictaturen...

Maar ook binnen de huidige (geheime) Veiligheidsdiensten kom je dergelijke doodseskaders tegen. Dit zijn alleen de mensen met een zgn. "licence to kill"...

Deze mensen zul je echter nooit kunnen traceren, omdat ze voor de wet niet bestaan, noch in een register voorkomen. En deze mensen wonen in huizen die volgens bijv. het kadaster niet bestaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Men pleegt dit doodseskaders te noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de jaren 1872–1873 was er in Labette County, Kansas een familie van seriemoordenaars die vanuit hun reizigersvafe in 'the middle of nowhere' argeloze reizigers vermoorden en daarna beroofden. Dit lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een moordenaarsgilde.