Zijn er meer landen waar een baby uit de "kool" komt of is dit een Nederlands iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
In Nederland komen baby`s ook niet uit een kool!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent kortzichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die worden hier door de ooievaar gebracht... Wist je dat niet?

Het beste antwoord

In België komt men uit de rode of uit de witte kool. (Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg uit. Of wacht tot het dooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik de dooi dus wel uitgelokt. Ik meende dat een aandachtige toehoorder vlug kan merken hoe snel men in een gesprek naar het engels overschakelt als men gevat of geestig wil overkomen. Het vermijdt het risico dat teveel mensen de betekenis van de ' fameuse kool' of ' het dooit' moeten navragen om te kunnen volgen in een keuvel.

Andere antwoorden (2)

Nee , er zijn überhaupt geen landen waar Baby`s uit kool komen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja, is op zich een correct antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt,,mijn kool staat tussen haakjes.
Frimu2
12 jaar geleden
Tussen haakjes komen ze er ook niet uit
Het is niet specifiek Nederlands, zie bijvoorbeeld de Cabbage Patch Kids: http://www.cabbagepatchkids.com/
Ook de ooievaar is populair, net zoals de kruisbessenstruik: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/DeliveryStork
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, leuk gevonden +