Welke medailles draagt de man op deze foto?

Deze foto is een van mijn voorvaderen, die heb ik via internet gevodnen. Hij was, blijkbaar, een amsterdamse Zouaaf. Nu ben ik benieuwd of iemand die medailles herkent die hij draagt. Op de volgende link zie je de foto, die kun je dan ook uitvergroten:

http://www.welman-en-stroop.nl/images/pb%20501%20lodewijk%20hendrik%201849027.jpg

Dank alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De medaille in kruisvorm is volgens mij het Mentakruis.

Nu nog die andere...

Toegevoegd na 25 seconden:
Mentanakruis dus.

Toegevoegd na 9 minuten:
De andere lijkt op de medaille Bene Merenti. Hieronder ook een afbeelding daarvan, kan afwijken van die van de foto (andere paus). Tegenwoordig zien ze er anders uit maar ze bestaan nog steeds.
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je, maar dat stond gewoon op de site waar de foto stond vermeld dus dat was de makkelijke.
Computoon
10 jaar geleden
Dat had ik niet eens gezien en toch de goeie;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En die 2e lijkt me ook goed
Computoon
10 jaar geleden
1 persoon is volgens mij een andere mening toegedaan, aan de 'min' te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was dan vast een aanhanger van Geribaldi