Het is het symbool van de planeet Mars en staat voor het zwaard en het schild van de god Mars.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het vrouwelijke symbool staat voor de planeet Venus en staat voor de handspiegel van de godin Venus.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het symbool voor mannelijkheid verbeeld een zwaard en schild.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het symbool voor Mars symboliseert o.a. het mannelijk geslacht, het chemische element ijzer, de planeet mars in de astrologie en goden uit de Griekse en Romeinse oudheid.

Over het algemeen wordt het teken uitgelegd als een speer (de pijl) en een schild (de cirkel). Het symbool komt voor in oude manuscripten waar het nog een kruis heeft in plaats van een pijl. Het symbool staat onder andere voor Daadkracht, agressie en actie...