Wanneer werd er voor het eerst een taal gesproken volgens de bijbel?

Ik doe mijn profielwerkstuk over taal en dialecten, en vroeg ik me dit af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook leuk om het over twents te houden is un dialect

Het beste antwoord

VAnaf het allereerste begin van de mensheid:

Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.
— NBV, Gen. 1:28

Toegevoegd na 20 minuten:
Hm Cryo merkt correct op dat god al eerder spreekt. Daarbij wordt taal gebruikt. Zodra god zegt dat hij licht wil, is er ook taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste mens, Adam, werd geschapen met een woordenschat, alsook met het vermogen om nieuwe woorden te maken en aldus zijn woordenschat uit te breiden.
Zonder een door God gegeven woordenschat zou de pasgeschapen man evenmin als de redeloze dieren in staat zijn geweest mondelinge instructies van zijn Schepper te begrijpen .
Hoewel dus van alle schepselen der aarde alleen de met verstand begiftigde mens een echt spraakvermogen bezit, vond de taal niet zijn oorsprong bij de mens, maar bij de Alwijze Schepper van de mens, Jehovah God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kon de slang die Eva verleidde om van de verboden vrucht te eten ook al spreken. Nou ja, de slang? Er zat natuurlijk een duiveltje in zijn buik.