Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij het boek/de film: Haar naam was Sarah, heeft Sarah en haar familie ect. echt bestaan?

Ik heb de film Haar naam was Sarah gekeken, en die heeft veel indruk op mij gemaakt. Ik vroeg me af of Sarah en haar familie daadwerkelijk bestaan hebben, en of dit ook allemaal echt gebeurd is met deze familie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, ik dacht dat het verhaal verzonnen was, om er de jodendeportatie mee onder de aandacht te brengen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een beschamende gebeurtenis uit de Franse geschiedenis is het uitgangspunt voor Haar Naam Was Sarah, naar het boek Elle S’Appelait Sarah van Tatiana de Rosnay. In een groot stadion in Parijs worden duizenden Joden vastgehouden nadat ze uit hun huizen zijn geplukt. Ruim zestig jaar na dato doet de Amerikaanse journaliste Julia onderzoek naar de razzia in Vélodrome d’Hiver, het beruchte wielerstadion waar in 1942 dertienduizend Joden werden verzameld na een grote razzia. Een zwarte bladzijde voor Frankrijk; niet de nazi’s, maar de eigen regering zat achter de deportatie. Nee, dus niet waar gebeurd maar gebaseerd op waargebeurde geschiedenis in Frankrijk gedurende de 2e Wereldoorlog.Zowel het boek als de film zijn gedramatiseerd aan de hand van het waargebeurde deel de razzia in Vélodrome d’Hivereen stadion in Parijs.
Niet waargebeurd
Gebaseerd op waargebeurde geschiedenis.
Groet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding