omdat de russen te snel gemobiliseerd werden, heeft de keizer onderdruk van zijn generaals troepen van het westfront naar het oostfront getransporteerd, deze kwamen uiteraard te laat.
omdat het oostfront niet door kon stoten hebben ze zichzelf in moeten graven.

Toegevoegd na 4 dagen:
# omdat het oostfront niet....# moet zijn
omdat het westfront niet door kon stoten.....
sorry voor de typfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het Schlieffenplan mislukte (het plan om Frankrijk in de rug aan te vallen), omdat alles in België te lang duurde. Toen de Duitsers wisten dat hun aanval zinloos was, groeven ze 100-kilometers lange loopgravenstelsels als bescherming tegen de vijand. Dit heeft zo wel 4 jaar geduurd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bovenstaande antwoord klopt maar is niet compleet.

De eerste wereld oorlog was de eerste oorlog in zijn soort. Voor dit conflict liepen de soldaten nog in mooie uniformen en waren de wapens nog niet zo geavanceerd.

De militairetop van alle mogenheden hadden dan ook het gevoel dat het een oorlog als alle andere zou worden. Wat er echter gebeurde was iets heel anders.

Door uitvindingen als het machinegeweer kon één soldaat ineens een veel groter gebied verdedigen. Er waren voor het eerst ook miljoenenlegers op de been. Dus één soldaat kan een groot gebied verdedigen en er zijn veel soldaten.

De agressor(Duitsland) viel de stellingen van de vijand op de klassieke manier aan maar stuitte op een modern verdedigings apparaat. De aanval stokte en de partijen groeven zich in. Vervolgen probeerde de partijen elkaar in de flank aan te vallen wat tot een race naar de leidde.

Op het hoogtepunt van de oorlog kon je van zwitserland tot aan het engelse kanaal lopen zonder boven de grond te komen, of dit laatste waar is weet ik niet maar het geeft goed weer hoe enorm deze loopgraven geweest moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide partijen verloren veel manschappen en kwamen niet verder, dus groeven ze zich in