De swastika is een eeuwenoud symbool van een school van ingewijden uit India. ( De jaina's) Maar het symbool wat Hitler gebruikte is niet precies hetzelfde symbool. Hitlers swastika ( hakenkruis) is naar rechts gericht, die van de jaina's naar links. De naar links gerichte swastika is vrouwelijk en het symbool van liefde en creativiteit. De naar rechts gerichte swastika is mannelijk en symboliseert agressie, geweld en vernietiging

De Nazi's zochten drie jaar naar een symbool. Hitler zond daarom zijn mensen naar Tibet om een van de oudste symbolen van het Arische ras te ontdekken. Het was bekend dat er met dat symbool contact gemaakt kon worden met het verborgene. Karl Haushofer - de man die het symbool ontdekte -overtuigde Hitler ervan dat het symbool in omgekeerde richting gebruikt moest worden.

Vanwege de omkering van het symbool wisten alleen die enige esoterische kennis hadden, dat Hilter zichzelf zou vernietigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kan het niet mooier omschrijven dan dat het hier in het engels wordt weergegeven: When Hitler created a flag for the Nazi Party, he sought to incorporate both the swastika and "those revered colors expressive of our homage to the glorious past and which once brought so much honor to the German nation." (Red, white, and black were the colors of the flag of the old German Empire.) He also stated: "As National Socialists, we see our program in our flag. In red, we see the social idea of the movement; in white, the nationalistic idea; in the swastika, the mission of the struggle for the victory of the Aryan man, and, by the same token, the victory of the idea of creative work."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het ook aardig voor een ieder om te weten dat het 25 punten partij programma van de nazi's op de paar rassen theorieën na heel erg socialistisch en dus links is. Vreemd als je in ogenschouw neemt dat Hitler als personificatie gezien wordt van extreem rechts...... Zo zie je maar de winnaar heeft altijd gelijk!
AWM
14 jaar geleden
Je kan het wel mooier omschrijven, simpelweg door even de moeite te nemen om het te vertalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Antwoordman, ik was er aan begonnen om het te vertalen maar besloot uiteindelijk niet tevreden over het resultaat dat het gewoon beter is zo.
Vóór de opkomst van Hitler was de swastika in Europa bekend geraakt door de archeologische ontdekkingen van Heinrich Schliemann, die het aantrof op de vindplaats van het oude Troje en het associeerde met de vroege migraties van de Indo-Europese (Arische) volkeren.

De Nazi's namen het over van eerdere Duitse nationalistische "völkische" bewegingen, die het als symbool van hun "Arische" identiteit gingen beschouwen, een concept dat door theoretici als Alfred Rosenberg gelijkgesteld zou worden met een Noords meesterras dat volgens hem in het noorden van Europa moest zijn ontstaan.

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_(symbool)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Postpunk;

Adolf H. was erg geïnteresseerd in oude natuurgeloven en de daarbij behorende mythologie en symboliek. Hij en de zijnen hebben een aantal symbolen, waaronder de swastika 'geadopteerd' (zeg maar gerust gejat) en ze soms naar hun eigen idee iets aangepast. Zo is de swastika (een oude Indiaas religieus symbool dat als gelukbrenger bedoeld was, meen ik) gespiegeld en op zijn punt gezet. Het bekende ss-symbool (de twee bliksemschichten) is afgeleid van het oude germaanse runenschrift, net als de wolfsangel. Weinig origineel, die gasten....