Welke rol speelde de toren van pisa in de geschiedenis?

Ik heb het nodig voor mijn presentatie maar kan het echt nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

De toren van Pisa maakt deel uit van een complex waartoe ook de kathedraal van Pisa (de Duomo), een doopkapel en een begraafplaats horen. Het complex werd gebouwd als teken van de macht en trots van de rijke stadsstaat Pisa. Toch is vooral de toren, een campanile, bekend, omdat deze al eeuwenlang scheef staat. Dus macht en trots (prestige).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij heeft het alleen een functie als bezienswaardigheid en speelt het geen enkele rol in de geschiedenis. Ik heb niks kunnen vinden over b.v. een ruzie in de gemeenteraad van Pisa waarom de toren scheef staat en wiens schuld dat is. Alleen is de bouw wel eens stopgezet omdat men in oorlog was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, ik kijk nog wel ff wart ik doe wel heel erg bedankt!
Volgens mij heeft hij geen enkele rol van betekenis gehad in de geschiedenis,was het niet dat hij scheef stond was er nooit sprake geweest over de toren van Pisa en was hij er één uit de duizend.
fremar
12 jaar geleden
het is van oorsprong een klokketoren, met de klok werd de bevolking naar de kerk geroepen, maar er werd ook mee gewaarschuwd voor aankomend onheil.
verder werden in de oudheid torens gebruikt om in te vluchten, deze zijn beter te beveiligen dan een grote woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een gewone kerktoren met de functie als in het vorige antwoord genoemd. In Italië was het heel gebruikelijk om de toren los van de kathedraal te bouwen
en soms, zoals in Pisa ook de doopkapel (Battista) er apart bij te bouwen. De Battista in Pisa heeft door zijn vorm een geweldige akoestiek en een heeeeeel groot doopvont van
prachtig marmer.