Welke films/boeken over de Joegoslavische oorlog?

Hallo iedereen,

Ik wil wat meer te weten komen over de joegoslavische oorlog d.m.v. boeken te lezen erover of films ervan te kijken of door iets anders iemand tips?
Als je me een goeie film kan aanraden of een goed boek of iets naders zeg het me dan even.

Alvast Bedankt!!!

btw. ik hoop dat ik hem in de goeie categorie plaats.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Een paar films:
- Savior 1998 (link 1)
- No Man's Land 2001 (link 2)
- Lepa sela lepo gore 1996, ook bekend als: Pretty Village, Pretty Flame (link 3)
- Welcome to Sarajevo 1997 (link 4)
- Shot through the Heart 1997 (link 5)

Ik heb ze helaas zelf nog niet gezien, het zijn films die ergens elders op internet werden aanbevolen.

Boeken ben ik niet bekend mee, maar er zijn ongetwijfeld goede boeken over geschreven.