SS staat voor Schutz Staffel, dat was een erg beruchte zelfstandig opererende afdeling van het Duitse leger voor en in de 2e wereldoorlog.
Ze stonden bekend om hun martelingen. Of kamp Vught ook een SS kamp was weet ik niet, maar als je in zo'n SS kamp terecht kwam, was de kans, dat je het door de schoorsteen weer verliet erg groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SS kamp vught was het enige ss kamp buiten duitsland.
http://www.engelfriet.net/Alie/Gastenboek/vught.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.cympm.com/vughtdutch.html

Toegevoegd na 4 minuten:
De ss was een zeer gevreesde eenheid binnen het leger van hitler duitsland. Zijn werden ingezet om mensen te vermoorden en te dwingen om hun werk te doen. Ook in het oosten is de ss achter de duitse linies ingezet om soldaten van het duitse leger dood te schieten als ze vluchten voor de russen.
12 jaar geleden
Hoi,

Een SS kamp was een kazerne voor de zgn. elite eenheid van het duitse reguliere leger of een gevangen/vernietigingskamp bewaakt door SSers.
De SS hielp aktief mee om joden en andere 'onzuivere rassen' volgens de nazi ideologie om zeep te helpen
De speciale einsatz-commando's die plaatse in oa, rusland hele bevolkingsgroepen uitmoordden kwamen ook voort uit hun gelederen..

groet Simon