Welk land ging het langst door met slavernij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland zeker in europa als laatst

Antwoorden (2)

Als laatste land ter wereld schafte Mauritanië de slavernij af, in 1980.

In de praktijk is de afschaffing van de slavernij zeker niet overal ter wereld uitgevoerd, zoals in China, waar etnische Oeigoeren jaarlijks 1 maand verplicht moeten werken zonder betaling voor de lokale Chinese overheid en Oezbekistan, waar kinderen door de staat verplicht zijn in de zomer op het land te werken. Dit soort situaties komen nog veel voor in de Derde Wereld en in ontwikkelingslanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is slavernij? Ik ben dienstplichtig in militaire dienst geweest en ik vond en vind dat nog steeds een vorm van slavernij. In de 17 en 18 e eeuw werden slaven op een geweldige manier misbruikt, maar ook de "gewone" mensen in Nederland hadden het zwaar en waren onvrij. Een slaaf was altijd geld waard en een "gewone"man in europa de 16e, 17e en 18e eeuw was helemaal niets waard. Zo werden ze ook behandeld. Officieel zal het dan wel Mauretanie zijn, maar onofficieel is er nog volop slavernij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
De diensplicht kon je weigeren en bovendien kreeg je betaald (de wedde). Overigens ben ik in een familie getrouwd waar volgens de overlevering de voorouders (pakweg drie generaties geleden) nog wel eens 's winters arbeiders gingen afschieten, als het er teveel werden. Lang leve het socialisme!