Waarom kijkt de Duitse "Bundesadler" naar recht ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh?? Hij kijkt altijd naar links...
Drepolli
12 jaar geleden
Vanuit de kant van de Adelaar kijkt hij wel naar rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen lees de vraag eens goed! Er staat niet naar Rechts, maar naar Recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat men in Duitsland waarschijnlijk onrecht liever over het hoofd ziet, door er domweg niet naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde inderdaad rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat bedoel je te zeggen met je opmerking koolmeesje ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik schreef. Dat geldt trouwens niet alleen voor Duitsland, maar voor alle landen.

Het beste antwoord

De bundesadler is de corpulente versie van de oude adelaar. Na de tweede wereldoorlog is er bij de duitse bevolking gepolst om te kijken welke adelaar zij beter vonden passen bij het nieuwe Duitsland, de agressieve gevaarlijke adelaar of de corpulente welvarende adelaar. De tweede werd gekozen.

De reden dat hij naar rechts kijkt gaat terug naar voordat Duitsland 1 land was terug naar Pruisen. De Hohenzollerns (het Pruisische vorstenhuis) kwamen van oorsprong uit Sigmaringen wat in het westen lag. De adelaar kijkt dus naar de thuislanden van het vorstenhuis van de oorspronkelijke koninklijke familie. Daarna volgde een aantal eeuwen westelijke expansie dus zo is hij ook te verklaren. De expansie kwam echter pas na de invoering van de Adelaar.

De Oostenrijkse(Habsburgse) Adelaar heeft twee koppen en kijkt in beide richtingen, de Habsburgers hebben hun gebieden ook in beid richtingen uitgebreid. Maar nu weid ik misschien wat te veel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

op alle munten kijkt de adelaar naar links,op de oude mark en de duitse euro.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom?
niko
12 jaar geleden
omdat de ontwerper dat zo beslist heeft,en de opdrachtgever dat heeft goedgekeurd.anders had hij de andere kant opgekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adler kijkt naar rechts. Ook op de munt.
niko
12 jaar geleden
whatever.
Je bedoelt rechts, neem ik aan.

Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen, heeft het volgens mij te maken met het kijken naar de toekomst. Rechts wordt normaliter ook gezien als de goede kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechts kan geassocieerd worden met het vrije westen en oost met de regimes die ten oosten van de DBR liggen/lagen.