Waar is veel informatie te vinden over de denazificatie van Nederland?

Sites graag...
En dan eigenlijk over de denazificatie van Nijmegen.
Hier ook sites over...

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denazificatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zuiver van bijvoorbeeld politie en de pers waar veel nazi's actief waren tijdens WO2. Denazificatie betekent dat je de nazi's onder hen eruit pakt en ze berecht bijvoorbeeld.

Het beste antwoord

www.historischnieuwsblad.nl heeft hier een editie aan gewaagd dit kun je waarschijnlijk op de site wel weer terugvinden. Wikipedia heeft ook een vrij uitgebreide pagina over dit onderwerp alleen gaat het hier niet specifiek over nederland.