Zijn er wel eens mensen naar beneden gesprongen IN de toren van de Inktpot?

Ik werk in de Inktpot, een prachtig monument in Utrecht. Zie de bovenste foto.

De tweede foto toont de binnenkant van de grote toren, gezien vanaf de grond en omhoog gefotografeerd. Zoals je (een beetje) kunt zien, kun je in principe vanaf elke verdieping naar beneden springen. Tot eind vorige eeuw (ik weet niet precies tot welk jaar) hingen er daarom ter hoogte van de tweede verdieping vangnetten om eventuele springers op te vangen.

Mijn vraag is nu:
Zijn die netten opgehangen *nadat* er daadwerkelijk mensen naar beneden zijn gesprongen, of was dit puur een voorzorgsmaatregel?

Picture for question
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In 1997 is er ooit iemand naar beneden gesprongen is mij verteld door een kennis toen hij daar werkte . Sindsdien hangt het net daar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan heeft dat net er dus maar een paar jaar gehangen.