Harp, lier, trompet, trommels, tamboerijnen en fluit.

Vast nog meer maar dit zijn degene die ik zo even weet die er zeker in staan en die het meest voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bazuinen van Jericho, de harp van David en er waren toen natuurlijk ook al slagwerkinstrumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sistrum, hoorn, orgel.
Ik heb er ooit n leuke site over gezien met plaatjes. Ga ik ff zoeken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heebed... Www.euroverzamelaar.eu/desofar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heebed= hebbes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij doet die site het net plaatjes niet....:-( Weet je toevallig ook waar/in wat voor verband het orgel wordt genoemd? Die wist ik nog niet namelijk.
+ voor je antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps... Lettertje vergeten DeSjofar moet het zijn dus www.euroverzamelaar.eu/DeSjofar . Daar staat ook meteen je antwoord op het orgel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke! Dankjewel! Weer wat geleerd op GV en leuk met die plaatjes ^_^
In bijgevoegde link vind je een mooie lijst van instrumenten uit de bijbel met tekeningen erbij. Erg duidelijk. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de sjofar?

Een uitgeholde hoorn van een dier, Waar niet ieder mens een geluid uit krijgt