Was het vroeger normaal om met een pistool en of wapen te lopen ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke tijd ongeveer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je onder vroeger verstaat...
Kimath
12 jaar geleden
vroeger als 2 jaar terug, 200 jaar terug, nog verder?

Antwoorden (3)

tot de middeleeuwen liep iedere man met op zijn minst een dolk rond ,dus ja dat was normaal .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Om je zelf te kunnen beschermen maar ook andere wapens messen etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang geleden had iedereen wel een dolk of mes bij zich (ook vrouwen). Maar zolang als er vuurwapens bestaan zijn er ook al wetten die niet iedereen toestaan om zo'n wapen te hebben. Denk maar eens aan de 'musketiers'. Zij waren speciaal opgeleid om met (de toenmalige) vuurwapens om te gaan en mochten dat dan ook. Een 'gewone burger' mocht zo'n wapen niet hebben.