Hoeveel is dit gouden muntje waard?

Deze munt is in 1968 uitgebracht wegens het 1000 jarig bestaan van Urk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij een juwelier kun je de goudwaarde laten bepalen. Zij kunnen het goudgehalte testen en het gewicht bepalen.
Als je besluit te verkopen krijg je de dagwaarde van het goud uitgekeerd.
Je kunt hem ook op Marktplaats te koop aanbieden en kijken wat verzamelaars er voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de puurheid van de munt en het gewicht. De puurheid kan je berekenen als je de diameter van de munt weet, het gewicht en de dikte. Zo te zien heeft ie een ribberig randje.. Dat moet je ook meenemen in je berekening.

Wat de formule precies is weet ik ff niet.. Kan niet bij mn PC nu, maar op google moet je het zo kunnen vinden.