Als incest niet is toegestaan en we zijn begonnen met Adam en Eva waar komen we dan met z'n allen vandaan ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (9)

Dat antwoord staat perfect uitgelegd in Marcus 12 vers 22
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Incest niet toegestaan is een regel die wij zelf hebben gemaakt.
Volgens de christelijke en joodse traditie en met biologische bewijzen is aangetoond dat incest leidt tot meer handicaps en zieke kinderen.

Het gevolg had dus moeten zijn dat we met z'n allen erg ziek zouden zijn.

Echter omdat dit niet het geval is moeten we concluderen dat dit vroeger anders was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marcus 12:22

"22 Geen van de zeven kreeg nakomelingen. Het laatst van allen stierf de vrouw."

Wat bovenstaande zei is dus geenzins een antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Incest was blijkbaar vroeger wel toegestaan. Ook de dieren van de Ark van Noach deden na afloop flink aan inteelt. God heeft al die recessieve genen eruit geevolueerd. Dat kan ie namelijk. Hij is heel slim. Dat ie de dinosaurussen heeft laten uitsterven neem ik hem wel kwalijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede vraag. Misschien waren er wel meer mensen als adam en eva!
Of kregen ze meer kinderen, maar is daar niks over verteld!
I wouldnt know
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als God het gebied mag het wel. Vergelijk ook Jozua die oorlogen voert.

God gebied het hier:
Genesis 1:28. En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er was in ieder geval nog 1 persoon: Lilith. De vrouw van Adam, voor Eva.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of we komen gewoon niet van Adam en Eva omdat dat verhaal uit een sprookjesboek komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kain en Abel kwamen niet uit Eva's buik maar manifesteerde zich met behulp van God, net als hun vrouwen.