Op 9 mei 1899 is de grasmaaier gepatenteerd. De eerste grasmaaier was uitgevonden door de engelse uitvinder Edwin Beard Budding in 1827. Veel verbeteringen later is er in 1899 patent op aangevraagd.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

quote wikipedia: "The first lawn mower was invented by Edwin Budding in 1827 in Thrupp, just outside Stroud, in Gloucestershire."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste echte stuk gereedschap om gras(sen) te maaien was de zeis.
Ik denk dat het niet meer te achterhalen is wie die heeft uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edwin Budding
maar het eerste waarmee je iets kon maaien was gewoon een scherp stuk hout maar daar maaiden ze niks mee