Ik doe mijn werkstuk over de hippies, maar ik kan weinig informatie vinden. Kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt, irisjeee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is veel info te vinden op internet hoor. Heb net even voor je gekeken.
Je kunt ook kijken bij flower power.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me alleen af, je bent 27 en moet een werkstuk maken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
the beatles werden ook wel gezien als het begin van de hippie tijd
hun lange haar stond voor vrij zijn maar kort was voor regels er waren mensen met lang haar maar waren geen hippie zij heten progreslieveling
beetje kunnen helpen ?
Erna55
6 jaar geleden
@ikie : ik denk niet dat je antwoord heeft geholpen. De vraag dateert uit april 2011.....

Antwoorden (6)

Hoe en wanneer is deze subcultuur ontstaan?

De hippiecultuur is ontstaan door jongeren en oorlogsveteranen uit Vietnam. Ze hadden genoeg van het geweld en ze wilden een vrije maatschappij. Ook wouden ze rekening houden met de natuur en met de liefde.
De naam ‘hippie’ is overgenomen uit Amerika, waar de hippie beweging in 1965 in Californië en New York begon. Hippie staat voor drop-out.
Tussen 1970 en 1975 trok de hippie cultuur zoveel jongeren aan dat het verwaterde en mainstream werd. Nu zijn er nog weinig échte hippies over, maar ze zijn er nog wel.

Meer hiervan in de bron! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is genoeg informatie te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op Google: en werkstukken klik op de bovenste site daar kan je alles vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook googlen op "flower power" dan vind je enorm veel informatie over de hippie cultuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stad San Francisco was een belangrijke stad voor de hippiebeweging. Er bestaat zelfs een liedje over: If you're going to San Francisco, be sure to ware some flowers in your hair. De exacte titel weet ik niet meer maar dit is een strofe uit dit liedje. Google op San Francisco en je zult dan waarschijnlijk wel het een en ander te weten komen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Die zanger heette Scott Mackenzie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet op google gaan. daan moet je schrijven: hippie wikipedia en daar vind je alles wat je moet weten. VEEL SUCSES!